Blog dag2 - Reisverslag uit Sjanghai, China van Linda Meulen - WaarBenJij.nu Blog dag2 - Reisverslag uit Sjanghai, China van Linda Meulen - WaarBenJij.nu

Blog dag2

Door: Linda

Blijf op de hoogte en volg Linda

11 Oktober 2014 | China, Sjanghai

11 Oktober

Zo, de tweede dag in China al weer. Zoals jullie kunnen zien/lezen is de blog van gister niet zo lang voor deze online gekomen. Dat komt omdat ik hier een aantal keer heb geprobeerd om het te uploaden maar ik kwam steeds weer terug op de uploadpagina. Ik denk dat het internet hier zo traag is dat de text gewoon niet doorkomt. In plaats daarvan heb het naar Stefan toe gemailed en hij heeft het voor mij online gezet. Dus applausje voor Stef. \o/ Is hij toch een beetje bij ons. Ik kan de reacties die onder de blog geplaatst worden wel lezen, dus als er vragen zijn van jullie kant zal ik proberen die in de volgende blog te beantwoorden.

Vandaag hebben we allemaal lekker uit kunnen slapen. Om 9 uur kwam het ontbijt. Toast, broodjes, fruit en rijstpap was dat. Het vulde behoorlijk goed! Hier in China zijn ze ook niet bekend met het idee om suiker in je thee te doen, dus dat was even wennen voor Nanne en Anneke. De broodjes waren ook geen gewone standaard broodjes, maar meer vergelijkbaar met broodjes bapao. Zacht brood, beetje kleverig, en 1 er van was ook gevuld met groente en vlees. Voor degenen die dat nog nooit gegeten hebben kan ik dat trouwens ook wel aanraden. Best lekker als je eens een warm tussendoortje wilt hebben. :) Als arme student had ik die graag wel eens als ik iets warms tussen de middag of laat in de avond wilde halen.

Na een nacht goed uitgerust te hebben hadden we verder ook geen last van jetlag. We moesten wel even wennen aan de temperaturen hier maar het scheelt enorm dat we het eind van de middag aan kwamen in plaats van midden op de dag. Het was toen een graad of 22, vandaag was het zo rond de 25. We hebben wat rondgekeken in de stad, het kantoorgebouw gezien waar Cong werkt en het gebouw waar ze eerst werkte. Daarna zijn we naar het appartement gegaan waar Mark en Cong wonen. Vrij klein allemaal, maar wel gezellig. Hun kat, Naonao, was in de eerste instantie wel erg bang voor ons maar ze wende wel gauw aan onze aanwezigheid. Toen ik met het laserlampje ging spelen ging ze er eerst achteraan, waarna ze me aankeek met een "Hoe DURF jij mij te laten spelen?!". Bijzonder schattig. Of sKattig?

We zijn ook in het park geweest waar Naonao vandaan komt, het is een park dat bekend staat om zijn grote hoeveelheid katten. Er zijn daar een aantal grotten waar ze in leven, ze worden daar ook gevoerd en het functioneert als een soort asiel. En nee, de katten worden daar niet zelf opgegeten. Dat is meer Korea. Vandaag waren er niet zo veel katten te zien omdat er ook een expositie was met allerlei (semi functionele) kunstwerken. Het was erg druk, en de kunstwerken waren vaak ook erg leuk gemaakt. Er stond bij elk werk een uitleg in het Chinees en in het Engels, dus dat konden wij gelukkig ook lezen. Zo was er een netwerk van buizen waar je doorheen kon praten, een beer gemaakt van allerlei metalen plaatjes, een Chinese draakt gemaakt van allerlei resten van andere standbeelden, en nog veel meer. Toen we daarna weer terug waren in het appartement kwam Cong ook thuis, zij is voor haar werk net een aantal dagen in Singapore geweest. En later hebben Mark & Cong ook de kaartjes gekregen die de familie aan ons had meegegeven natuurlijk. :)

Als avondeten hebben we een maaltijd gehad met allerlei recepten uit de streek waar Cong vandaan komt. Voor zo ver mogelijk was dat zelfs nog lekkerder dan het eten dat we gister hadden. Nanne heeft daar ook een aantal foto's van gemaakt (hij was de hele dag door foto's aan het maken zelfs) maar het wordt nogal lastig om deze te gaan uploaden. Als het al moeilijk is om de text online te kunnen krijgen zullen foto's helemaal moeilijk zijn. Die komen waarschijnlijk pas als we weer thuis zijn helaas. Morgen zijn we ook nog in Shanghai maar we moeten nog even gaan kijken wat we dat gaan doen. Waarschijnlijk gaan we nog een ander park bezoeken. Maar dat horen jullie vanzelf!

• 11 Oktober 2014 - 20:31

Gerrit En Lies De Boer:

Prachtig Linda dat we zo mee kunnen genieten van jullie reis. Wat een belevenis en wat een heel andere cultuur en gewoonten. Maar dat laatste zullen jullie straks nog wel nadrukkelijker tegenkomen als jullie uit deze wereldstad het land verder gaan verkennen.
    Genieten van elkaar en doe ze allemaal de hartelijke groeten van ons: Gerrit en Lies.

• 11 Oktober 2014 - 21:28

Kees En Truus.:

Bedankt Linda, Nanne en Anneke voor het mooie verslag van deze eerste dagen. Geniet er maar lekker van en doe ze allemaal de groeten van ons allemaal.