Aankomst in Shanghai - Reisverslag uit Sjanghai, China van Linda Meulen - WaarBenJij.nu Aankomst in Shanghai - Reisverslag uit Sjanghai, China van Linda Meulen - WaarBenJij.nu

Aankomst in Shanghai

Door: Linda

Blijf op de hoogte en volg Linda

11 Oktober 2014 | China, Sjanghai

Ronde van China

10 oktober - aankomst in Shanghai
Zo hehe, donderdag met de eerste boot van huis weggegaan, en vrijdagmiddag ben je er! Voor mijn gevoel lopen deze twee dagen ook helemaal in elkaar over. Sowieso heb je dat wel met die lange reizen, maar nu komt dat tijdsverschil er ook bij. Het is hier in Shanghai 6 uur later dan in Nederland. Geluk bij een ongeluk werd er toevallig nog op de radio genoemd dat de wintertijd 27 oktober in gaat, dus op de terugreis hebben we 7 uur tijdsverschil. Rond een uur of 5 (plaatselijke tijd) heeft Mark ons van het vliegveld opgepikt, naar het hotel gegaan, nog even wat gegeten, en nu zit ik in mijn hotelkamer te bloggen. ;) Zo, da's klaar, blog geschreven. Later!

Oh, jullie willen ook nog details weten? Pfoe, ik hoop dat ik niet in slaap val tijdens het schrijven. Anneke noemde nog dat we, toen we de metro uit kwamen in Shanghai, voor het eerst weer in de buitenlucht waren sinds station Amsterdam Sloterdijk. Voor de rest van de tijd hebben we alleen maar overdekt of in het vliegtuig gezeten. Op Schiphol ging alles keurig netjes, snel etc. We kregen ook stoelen met extra beenruimte aangeboden ivm Anneke's lengte. De eerste vlucht hebben we dus met uitgestrekte benen kunnen zitten. We zaten dan wel bij de nooduitgang, en dat heb ik geweten! Omdat we zo hoog zaten is het natuurlijk erg koud buiten, er stond -57 graden celcius aangegeven op het hoogste punt. En ik had me toch een paar koude voeten! Volgens Nanne kwam dat door de airconditioning, maar die gaat volgens mij niet warmer worden naarmate je dichter bij de grond bent weer.

Afijn, in Dubai overgestapt, waar we trouwens behoorlijk lang moesten wachten voor we mochten landen. De piloot riep ook op een gegeven moment om dat hij het zelf in lange tijd niet meer zo druk had gezien. Er cirkelden toen 8 vliegtuigen rond die allemaal wachtten op het sein om te mogen landen. Toen we uiteindelijk in het volgende vliegtuig zaten bleek dat e rheel wat meer mensen waren die er last van hadden. Hoewel iedereen al lang en breed in het vliegtuig zat waren nog niet alle koffers er;. Uiteindelijk zijn we met dik een uur vertraging vertrokken, maar met ongeveer een halfuur vertraging geland. We hadden de wind mee. ;)

In Shanghai hebben we nu verder nog niet veel gezien. Je bent helemaal verreist en dan begint het toch wel laat te worden. Dus we hebben met z'n vieren gezellig zitten eten bij een ECHT Chinees restauraunt. Was daar ontzettend lekker trouwens. Het is daar gebruikelijk om met een gezelschap verschillende menu's te kiezen en dan komen ze op tafel wanneer het klaar is (dus niet tegelijk, wij hadden 2x 2 menu's) waarna je er ook samen van kunt eten. Dus ja, dan kan het gebeuren dat je iets lekkers bestelt en je andere tafelgenoten eten het allemaal op.Op een gegeven moment kwam ook een van de bediening wat bestek brengen, omdat hij merkte dat het toch enigzins lastig ging met stokjes. Tot grote hilariteit van Mark en mij waren dat dus vorken voor Nanne en Anneke, maar niet voor ons. ;) Hebben we het toch goed afgebracht inmiddels. Wel viel ons op dat we beide op een andere manier met stokjes eten. Mark houdt de stokjes vrij dicht bij elkaar, terwijl ik ze verder van elkaar af hou. Mijn manier kun je bijv. grotere stukken mee pakken, maar je hand gaat er wel sneller door verkrampen. Ik heb het vermoeden dat ik juist de Japanse stijl van met stokjes eten heb geleerd en hij (natuurlijk) de Chinese, maar zeker weten doe ik het niet. Het is in ieder geval wel een opvallend verschil. En geen wonder dat Nanne en Anneke er moeite mee hadden als ze inconsistent advies van ons kregen. ;)

  • 11 Oktober 2014 - 17:20

    Arwen:

    Ach Nanne en Anneke hebben de rest van de maand nog om te leren met stokjes te eten. Misschien willen ze wanneer ze weer thuis zijn met niks anders meer eten dan met stokjes.

    Hopelijk zijn jullie weer snel wat bij gekomen van het reizen!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Linda

Actief sinds 06 Sept. 2014
Verslag gelezen: 142
Totaal aantal bezoekers 4828

Voorgaande reizen:

09 Oktober 2014 - 31 Oktober 2014

Ronde van China

Landen bezocht: