Voorbereidingen - Reisverslag uit Sjanghai, China van Linda Meulen - WaarBenJij.nu Voorbereidingen - Reisverslag uit Sjanghai, China van Linda Meulen - WaarBenJij.nu

Voorbereidingen

Door: Linda

Blijf op de hoogte en volg Linda

06 September 2014 | China, Sjanghai

Zo, de voorbereidingen zijn al in volle gang. De visa zijn binnen, dus we mogen nu echt vertrekken!

Ik heb een nieuwe koffer, wat wel nodig was aangezien mijn oude koffer tien jaar geleden voor het laatst gebruikt was. Die bleek een béétje verroest te zijn... Nu heb ik een mooi herkenbare koffer met vier wieltjes, ideaal. Verder moet er nog het een en ander ingeslagen worden natuurlijk, maar daar hebben we nog wel een maand de tijd voor.

Belangrijkste is natuurlijk dat de electronische apparatuur ook opgeladen kan worden. ;) Stelletje geeks als wij zijn willen we wel connected kunnen blijven. Verloopstekkers om de stopcontacten te kunnen gebruiken, powerpack voor als we geen access tot stroom hebben, etcetera. Dat zal waarschijnlijk wel goed komen. Ook zijn we van plan om een VPN op te zetten, een eigen netwerk om zo maar te zeggen. Dat zal wel nodig zijn om de Chinese Firewall te omzeilen. Er is namelijk erg veel geblokkeerd qua internet in China, en dat wordt steeds meer. Onder andere google is geblokkeerd, en om eerlijk te zijn zou ik die wel graag willen gebruiken als we daar zijn!

Mark is er al natuurlijk, en ik neem aan dat de meeste mensen die deze blog lezen daar al bekend mee zijn. Hij is nu bij Cong in Shanghai en het eerste wat we doen als we aankomen is hen opzoeken. Ik ben benieuw hoe hun kat (Naonao) op onze aanwezigheid zal reageren! ;)

• 11 Oktober 2014 - 13:46

Annerie:

Hey familie

Hoe is het nu, goede vlucht gehad? geen last van jetlag.

groetjes de Barfjes